Copywriting

Fånga uppmärksamhet, nå fram med ditt budskap och öka konverteringsgraden.

Copywriting, alltså. Behövs det verkligen? Vem som helst kan ju skriva ihop något. Eller? Ja, visst kan det ibland verka väldigt enkelt. Fram med pennan och så är det bara att skriva liksom. Men faktum är att riktigt vass copy kräver en del. Tanke, känsla, research och en kristallklar strategi i allmänhet. Och hjärta i synnerhet. För en bra copywriter måste ha en genuin kärlek till språket. I kombination med fingertoppskänsla för de där riktigt bra idéerna. Idéerna som genom språket sedan ska förmedlas på ett sätt som gör att de når hela vägen fram till läsaren och stannar där. 

För att uppnå ett riktigt starkt resultat bör en copywriter vara utrustad med ett näst intill outsinligt tålamod då vägen till en riktigt stark text ibland går via en överfull papperskorg. En papperskorg full av alla de älsklingar som tyvärr fått sätta livet till på vägen för att ge plats åt den där riktiga ögonstenen.

En bra copywriter behöver också kunna bemästra de språkliga små kullerbyttor och manövrar som likt tuggummit under skon håller kvar läsaren vid texten, skapar intresse och övertygar. Som förmedlar den rätta känslan och skapar en lustfylld läsning. Och som säljer. Copy är det som talar till besökaren, länken mellan budskapet som ska förmedlas och besökaren. Ofta ligger faktiskt fokus mer i känslan läsaren får av en text, än i den språkliga korrektheten i vad som skrivs.

Givetvis måste allt som skrivs även anpassas efter syfte och kanal. För en webb måste höjd tas för till exempel SEO så att din text garanteras all den sökmotoruppmärksamhet den så väl förtjänar. Och även de mindre men nog så viktiga komponenterna måste få sin del av omsorgen. Knapparna som guidar besökaren runt på en webb måste ha genomtänkta och logiska namn och menyvalen ska vara riktigt tydliga och inte lämna några som helst frågetecken. I en app måste budskapet förmedlas med väldigt få tecken. Tekniska instruktioner ska ha tydligheten som krävs för att läsaren lätt ska kunna ta till sig informationen. En användarmanual för till exempel ett CMS ska hjälpa vilken kund som helst att på egen hand hantera uppdateringar på sin webb. Nyhetsbrev ska vara säljande och inspirerande. Områden där texten är en vital del är otaliga.     

Vi vill påstå att det är en oerhörd skillnad på att skriva en generell text och på att leverera riktigt bra och anpassad copy. Så vill du ha innehåll som engagerar, berör och säljer? Som är en njutning att läsa? Och som faktiskt kan ge ditt företags kommunikation ytterligare effekt? Hör av dig till oss så fixar vi det! 

Idé & konceptutveckling

Idé & konceptutveckling

Om en idé känns så självklar att du tycker att du lika gärna kunde kommit på den själv, då har vi lyckats med vårt uppdrag. Formuleringen av idéerna är bara en ytterst liten del av idé- & konceptarbetet - de måste också bearbetas och vässas för att passa just den där affärsmodellen, det där varumärket, den där känslan.

Tillsammans med dig lovar vi att ta fram de mest fantastiska och effektiva koncept du kan tänka dig.

Grafisk design

Grafisk design

Grafisk form har den där speciella förmågan att göra avtryck. Den erbjuder möjligheten att på ett ögonblick väcka känslor hos mottagaren. Får oss alla att känna och tycka något. För varje ögonblick, på alla ytor, i alla kanaler är den grafiska formen helt nödvändig och något som faktiskt helt kan avgöra om en lösning bär eller brister.

Bilder, typsnitt, knappar, responsive design, ja allt måste utformas varsamt, designen måste få sitt utrymme.

Utveckling

Utveckling

Ett smart gränssnitt underlättar och adderar upplevelse för användaren. Med en solid systemlösning i grunden blir lösningen dessutom snabb, säker och väldigt stabil. Responsive kan kanske ses som ännu ett buzzword men det förändrar inte det faktum att vi nästan alltid tar höjd för en flytande webb.

En 27" skärm såväl som en mobil ska agera efter samma principer och ge samma upplevelse, den där rätta känslan.

Strategi & affärsutveckling

Strategi & affärsutveckling

Egentligen borde det inte finnas något som heter "webbstrategi", "strategi för digitala kanaler" eller liknande. Missförstå oss inte - att jobba efter en övergripande och långsiktig tanke är viktigt, förmodligen nödvändigt. Men. Varje organisation, företag och verksamhet bör ha en strategi för hela sin existens - en strategi som då istället tar med den digitala närvaron i ekvationen.

Det går liksom inte att påpeka ofta nog hur integrerat och invävt dessa ettor och nollor är i allt vi gör.

Interaktionsdesign

Interaktionsdesign

Förhoppningsvis har du flera gånger besökt en webb eller använt en app där allting bara tycks fungera, ingen tvekan råder om hur du ska navigera eller klicka för att nå dit du vill. Då är det bara att lyfta på hatten för Interaktionsdesignern som bevisligen har lyckats väl med sitt uppdrag. För det är just den som är den bästa interaktionsdesignen. Den du helt enkelt inte tänker på.

Vi levererar interaktionsdesign av just den sorten som är så bra att du helt enkelt knappt lägger märke till den.

Synlighet & kommunikation

Synlighet & kommunikation

Karibienkryssningar till extremt låga priser? Eller Haute couture kollektioner distribuerade i en lyxig webbshop? Eller vegetarisk korv i ett gatukök? Oavsett hur bra din affärsidé än är så bör du låta din omgivning veta att du finns och dessutom nå ut med ditt erbjudande genom smart närvaro i sökmotorer, bra dialog i sociala medier eller kreativ digital annonsering.

Vi tar fram en riktigt vass lösning, perfekt för din organisations eller verksamhets behov av synlighet och kommunikation.

Projektledning

Projektledning

Ordet "Projektledning" är ju egentligen så beskrivande att ingen förklaring behövs. Men tillåt oss. Vi känner att det ryms så många fler delar i begreppet än att just "leda ett projekt". Delar som krävs för att leveransen ska bli precis så bra som både du och vi vill. För oss handlar projektledning om att engagera, entusiasmera, koordinera, strukturera och kommunicera.

Vi utmanar både oss själva och våra kunder för att hitta den rätta vägen genom alla de faser som utgör ett projekt.