Alla Case

Vem du än är… Välkommen ombord

Åka kollektivt är bra! Och kollektivtrafiken på Gotland är bland de bästa i Sverige, men tyvärr är det få som reser. Det vill Region Gotland och vi ändra på. Därför fick vi uppdraget att skapa den första stora varumärkeskampanjen för Gotlands kollektivtrafik som syns på både på bio, sociala medier och i tryck.

  • Design
  • Film
  • Kommunikation
  • Koncept
  • Sociala Medier
  • Strategi
  • Varumärke

Ökad kännedom och ökat resande

Gotland är Sveriges minsta län med strax över 60 000 invånare. Av dessa kör 92 procent bil och endast 8 procent nyttjar kollektivtrafiken. Det är den lägsta siffran i Sverige, men av de som åker buss så är nöjdheten väldigt hög. Dessutom så drivs kollektivtrafiken på Gotland i ny regi med nya bussar sedan 2023.

Milou fick i uppdrag att öka kännedomen om kollektivtrafiken och alla dess fördelar, naturligtvis för att få fler människor att resa kollektivt, vilket är en långsiktig satsning på beteendeförändring. Arbetet inleddes med en större kampanj där vi lyfte fördelarna med Gotlands nya, fina bussar under den inkluderande rubriken: ”Vem du än är… välkommen ombord.”

Plattformar: Facebook, Instagram, Youtube, Adshel, SF Bio, Buss TV, Helagotland.se, Webb, E-Mail.

Uppdraget inkluderade:

  • Strategi
  • Koncept
  • Art direction
  • Copywriting
  • Foto och film
  • Print Design
  • Original

Relaterade case

Hör av dig!

Vi på Milou hjälper gärna till och tar din kommunikation till nästa nivå. Skicka ett mail till oss idag, så hittar vi en lösning för din verksamhet.

hello@milou.se