Finansierar du ditt barns drogberoende
På grund av den ökade narkotikaproblematiken i kommunen så fick Milou projektet att skapa en informativ kampanj mot föräldrar för att höja kunskapsnivån.
- Film
- Kommunikation
- Koncept
- Strategi
Strategi, koncept och filmproduktion
Projektet hade en begränsad budget så vi fick använda en förenklad arbetsprocess. Det första som behövde sättas var målgruppen. Planen var att nå ungdomarna via föräldrarna då acceptansen hos ungdomarna hade vuxit så mycket att föräldrarna behövde en större kunskapsnivå. Sedan för att skapa verkligt kampanjmaterial så tog vi del av de undersökningar och rapporter som har gjorts. Vi såg snabbt ett mönster med låsta smartphones och stängda grupper.
Konceptet blev den slagkraftiga titeln ”Finansierar du ditt barns drogberoende?”. Droger kostar ganska mycket och är svårt att finansiera när man är så ung. Integrationen av Swish i samhället gjorde det ekonomiska lättare eftersom att man inte behövde planera överföringar. Vi levererade rörligt material som speglade verkligheten av ungdomarnas drogfyllda vardag. Kampanjen sändes i sociala medier och hade starka mätbara KPIer men vi använde även hemsidan för att utvärdera kampanjens resultat:
- Räckvidd: 80 000
- Unika visningar: 60 000
- Besök till kampanjsida: 2000
- Uppmärksamhet från lokalpressen
- Mest uppmärksammade Social media inlägget i Karlskrona Kommun
Uppdraget inkluderade:
- Research and Strategi
- Koncept
- Art Direction
- Manus & Storyboard
- Filmproduktion
Relaterade case
Kom närmare hemkänslan
Din resa genom gröna Kronoberg
Hör av dig!
Vi på Milou hjälper gärna till och tar din kommunikation till nästa nivå. Skicka ett mail till oss idag, så hittar vi en lösning för din verksamhet.
hello@milou.se