
Jordmån Blekinge
Vi är stolta över Blekinge och allt som produceras här. Därför blev vi extra glada när Blekinge Arkipelag hörde av sig och ville ha hjälp med att skapa ett helt nytt varumärke. Med en tydlig varumärkesstrategi som grund växte Jordmån Blekinge fram – rotad i regionens gårdar, marker och människor.
- Design
- Kommunikation
- Koncept
- Strategi
- Varumärke

Varumärkesstrategi
På uppdrag av Blekinge Arkipelag tog vi fram Jordmån Blekinge – ett helt nytt varumärke för närproducerade livsmedel från Blekinges gårdar och marker. Här handlar det inte bara om smak och kvalitet, utan också om sammanhang. Djurens betande bidrar till ett omsorgsfullt förvaltande av Blekinges natur- och kulturmiljöer, och skapar ett öppet, levande landskap rikt på biologisk mångfald.
Vi inledde vårt gemensamma arbete med en rad intervjuer, workshop och research som blev basen till varumärkesstrategin. Den la i sin tur grunden för det fortsatta kommunikations- och formgivningsarbetet. Resultatet blev ett varumärke som förmedlar både kvalitet, omtanke och regional identitet.
Vi producerade:
- Beachflaggor, klistermärke, hyllvippor, fasadskylt, infoblad, förkläden
- SoMe-underlag
- Kort film för sociala medier och webb
- Verktyg för att i framtiden kunna vidareutveckla varumärket
Uppdraget inkluderade:
- Facilitering
- Research
- Varumärkesstrategi
- Varumärkesnamn
- Kommunikationsstrategi & kommunikationsprinciper
- Grafisk profil
- Logotyp







Relaterade case


Vem du än är… Välkommen ombord

Sommarens bästa biljett!
Hör av dig!
Vi på Milou hjälper gärna till och tar din kommunikation till nästa nivå. Skicka ett mail till oss idag, så hittar vi en lösning för din verksamhet.
hello@milou.se