Alla case

Self service applikation

Affärsverken är en stor del av livet i Karlskrona. Milou fick möjligheten att ta fram koncept och utveckla av en ny smart phone applikation för att effektivisera delar av verksamheten.

  • Design
  • Koncept
  • Utveckling

UX utveckling, Apputveckling och API integrering

Affärsverken är en stor del av livet i Karlskrona. Företagets levererar elektricitet, fjärrvärme, stadsnät och hanterar stora delar av kommunens avfall och sortering

Affärsverken har investerat stora resurser för att digitalisera produkter och interaktionen med kunder. Vi har varit en del av den resan genom att designa en självserviceapplikation. Appen ska hjälpa till med att ytterligare ta steget för att digitalisera interaktionen med kunderna och paketera självbetjäningstjänster med formulär vilket leder till färre kundtjänstsamtal.

Applikationen körs via en API som samlar information från olika delar av verksamheten vilket skapar en bättre användarupplevelse. Milou fick i samarbetet leverera en helhetslösning med strategi och koncept, UX, Copywriting, App utveckling, API utveckling och testning.

Tjänsterna som ingår i applikationen är:

  • Öppettider för Mältans Återvinningscentral.
  • Information om ändrade tider för sophämtning.
  • Information om hur man sorterar sitt avfall från sorteringsbotten
  • Ändra storlek på sopkärl och upphämtningsfrekvens
  • Se nästa sophämtning på alla användarens fastigheter
  • Beställa en extra hämtning, hyra ett kärl eller hämtning av trädgårdsavfall
  • Rapportera problem med tömning, trasigt kärl eller andra problem
  • Se fakturor för alla tjänster
  • Ändra faktureringsmetod
  • Ändra kontaktinformation
  • Kontakta kundtjänst
Bild på Affärsverkens Self service applikation
Bilder på Affärsverkens Self service applikation

Relaterade case

Hör av dig!

Vi på Milou hjälper gärna till och tar din kommunikation till nästa nivå. Skicka ett mail till oss idag, så hittar vi en lösning för din verksamhet.

hello@milou.se