Den globala destinationen ARK56
Region Blekinge ville skapa ett nytt varumärke för att driva turism till regionen. Milou byggde plattformen ARK 56 vilket blev en succé!
- Design
- Kommunikation
- Strategi
- Varumärke
Varumärke, Grafisk Profil och Strategi
ARK56 är ett initiativ från Region Blekinge där man ville skapa ett ”outdoor-tourism” resmål. Milous jobb var att skapa en varumärkesplattform med mission, vision, värdegrund, namnsätting, logotyp, grafisk profil, tonalitet och bildspråk.
Arbetet mynnade ut i ledorden äkta tidlös, välkomnande, utmanande och hållbar. Grafiken och dess tonalitet speglade den harmoni och mental närvaro som finns i naturen och platserna längs lederna. Arbetet började med analys av nuvarande material från Region Bleking och samarbeten med aktörer inom besöksnäringen. Med denna information som vi fick genom resonemang och tankar så kunde vi skapa ett varumärke som var i linje med besöksnäringens behov och hade en förankring innan lansering.
Sommaren 2018 hade ARK56 levererats, ett varumärke som hade ambitioner för att bli erkänt inom sin bransch. Milou hjälpte även till med kommunikationsplattformarna. Vi skapade en lättillgänglig webbplats och Sociala medie-poster för att skapa inspiration hos potentiella besökare. Även en mobilapplikation som agerade vägledare när besökarna var på plats.
Detta var ett brett och spännande uppdrag! Vid lansering producerade vi även material som utomhustavlor, flygplatstavlor, en karta, flyers och eventmaterial. Projektet lanserades officiellt 2019 och vi som fullservicebyrå fick verkligen visa allt vi kan!
Projektet omfattade:
- Strategi
- Koncept
- Varumärkesplattform
- Logotyp
- Grafisk profil
- Design
- Webdesign
- Marknadsföringsmaterial
Relaterade case
Kom närmare hemkänslan
Din resa genom gröna Kronoberg
Hör av dig!
Vi på Milou hjälper gärna till och tar din kommunikation till nästa nivå. Skicka ett mail till oss idag, så hittar vi en lösning för din verksamhet.
hello@milou.se